فرهنگ و هنر

رولزرویس فانتوم لایم‌لایت کالکشن:

يكشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۶:۲۲ ق.ظ

رولزرویس فانتوم لایم‌لایت کالکشن:

عصرایران؛ محمد مهدی حیدرپور - بسپوک از زیر مجموعه های شرکت رولزرویس محسوب می شود که اخیرا نسخه ای تولید محدود از مدل فانتوم به نام لایم‌لایت کالکشن را معرفی کرده است. این لیموزین فوق العاده منحصر به فرد به طور ویژه برای افرادی طراحی شده است که زمان زیادی را در مسافرت های جاده ای سپری می کنند.

 رولزرویس فانتوم لایم‌لایت کالکشن

 

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، در داخل رولزرویس فانتوم لایم‌لایت کالکشن دو صندلی مستقل جدید اضافه شده اند که با همکاری متخصصان پزشکی توسعه داده شده و توازن درست بین ایمنی و راحتی را ارائه می کنند. پشتی صندلی ها به میزان 27 درجه خم می شود، محل استراحت ساق پا به میزان 68 درجه بالا می آید و استراحت گاه هایی برای پا به خوبی در کف یکپارچه شده اند که می توانند به میزان 30 درجه تنظیم شوند.

 

رولزرویس فانتوم لایم‌لایت کالکشن

 

محفظه هایی ویژه در پنل درهای لایم‌لایت کالکشن تعبیه شده اند تا از دسترسی سرنشینان به وسایل شخصی مانند ادکلن، کارت اعتباری، ساعت، جواهرات و یا حتی یک شمش طلا اطمینان حاصل شود. آقایان و بانوان می توانند محفظه های مختلف را با توجه به آن چه برای نگهداری مد نظر دارند، سفارش دهند. در طراحی ظاهری، لایم‌لایت کالکشن به لطف رینگ های آلیاژی نه پره جدید و رنگ آبی متالیک ویژه خود از رولزرویس های فانتوم استاندارد به خوبی متمایز است.

 

رولزرویس فانتوم لایم‌لایت کالکشن

 

تغییرات لایم‌لایت کالکشن به طراحی ظاهری خلاصه شده و هیچ گونه اصلاح و تغییر مکانیکی نسبت به رولزرویس فانتوم استاندارد در آن صورت نگرفته است. بر همین اساس، لایم‌لایت کالکشن به پیشرانه تنفس طبیعی 6.75 لیتری 12 سیلندر خورجینی مجهز است که توانایی تولید 453 اسب بخار نیرو در دور موتور 5,350 دور در دقیقه و 531 پوندفوت گشتاور در دور موتور 3,500 دور در دقیقه را دارد. نیروی پیشرانه توسط یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود و این سدان 5,800 پوندی (2,426 کیلوگرم) در کمتر از شش ثانیه سرعت خود را از صفر به 96 کیلومتر در ساعت می رساند.

 

رولزرویس فانتوم لایم‌لایت کالکشن

 

تولید رولزرویس فانتوم لایم‌لایت کالکشن تنها به 25 دستگاه محدود شده است.

 

رولزرویس فانتوم لایم‌لایت کالکشن

 

 

رولزرویس فانتوم لایم‌لایت کالکشن

 

 

رولزرویس فانتوم لایم‌لایت کالکشن

 

 

رولزرویس فانتوم لایم‌لایت کالکشن

 

 

رولزرویس فانتوم لایم‌لایت کالکشن

 

 

رولزرویس فانتوم لایم‌لایت کالکشن

 

 

رولزرویس فانتوم لایم‌لایت کالکشن

 

 

رولزرویس فانتوم لایم‌لایت کالکشن

 

 

رولزرویس فانتوم لایم‌لایت کالکشن

 

 

رولزرویس فانتوم لایم‌لایت کالکشن

 

 

رولزرویس فانتوم لایم‌لایت کالکشن

 

 

رولزرویس فانتوم لایم‌لایت کالکشن

 

 

آشنایی با غربیلک فرمان اتومبیل‎های فرمول 1 :

 منبع: http://majidghanbari94.blogfa.com

آشنایی با غربیلک فرمان فرمول 1 (ویدئو)

اگرچه راننده فرمول 1 بودن بسیار هیجان‎انگیز و قطعاً خطرناک است، اما "سخت " نیز هست. اگر به این امر اعتقاد ندارید، کافیست فقط یک بار به غربیلک فرمان اتومبیل‎های فرمول 1 نگاهی بیاندازید. تصور کنید که یک راننده فرمول 1 در طول یک گرندپری باید بیش از 3,500 بار دنده عوض کند، ارتباط رادیویی خود را با تیم حفظ کند، میزان سوخت را کنترل کند، بالچه‎ها را تحت کنترل داشته باشد، به صفحه نمایش اطلاعات مربوط بهگیربکس، سرعت و سایر موارد توجه کند، تنظیمات ترمز و دیفرانسیل را انجام دهد و ... که انجام این موارد نیاز به تمرکز فراوانی دارد. باید تا الان به این نتیجه رسیده باشید که رانندگی فرمول 1 کار دشواری است! ولی جالب این است که تمام این عملیات کنترلی توسط دکمه‎های روی فرمان انجام می‎شود.

آشنایی با غربیلک فرمان فرمول 1 (ویدئو)

از بدو تولد اتومبیل‎های فرمول 1 تاکنون، غربیلک فرمان این خودروها نیز بارها دستخوش تغییر بوده‎اند. ساختمان غربیلک فرمان این خودروها، چه از جهت جنس مواد به‎کار رفته و چه از نظر تعداد و چیدمان دکمه‎ها، بسیار حائز اهمیت است. در ساخت این غربیلک‎ها که حدود یک هفته زمان می‎برد، از مواد سبکی مثل فیبرکربن، آلومینیوم، تیتانیوم، استیل، پلاستیک و لاستیک استفاده می‎گردد که منجر می‎شود تا وزن نهایی آن به کم‎تر از 15 کیلوگرم برسد. همچنین براساس قانون FIA (فدراسیون جهانی اتومبیلرانی) و به دلیل مسائل ایمنی، غربیلک‎های اتومبیل‎های فرمول 1 باید در کم‎ترین زمان و به راحتی قابل جدا شدن باشند و همان‎طور که بارها دیده‎اید، راننده برای پیاده شدن از خودرو، ابتدا باید فرمان را از جای خود خارج کند. بسیار جالب است که بدانید، هر غربیلک فرمان به‎طور متفاوت و براساس سلیقه راننده آن تیم طراحی و دکمه‎های آن چیده میشود. حتی در یک تیم مشترک، ممکن است نحوه قرارگیری دکمه‎ها و کلیدهای دوار کنترل کننده روی فرمان اتومبیل هر راننده (حتی راننده‎های تست) با یکدیگر متفاوت باشد. حال با ما همراه باشید تا به شرح یکی از این غربیلک‎های زیبای فرمول 1 مربوط به تیم بی‎ام‎و بپردازیم:

آشنایی با غربیلک فرمان فرمول 1 (ویدئو)

1. صفحه نمایش اطلاعات فدراسیون اتومبیلرانی

2. LED های نمایشگر دور موتور

3. صفحه نمایش اطلاعات گیربکس، سرعت و غیره

4. دکمه خلاص (در پیت استاپ)

5. فعال کردن بالچه جلو

6. دکمه چند منظوره

7. بازیابی نیروی ترمز

8 و 9 . دکمه‎های  کم و زیاد کردن منوهای مختلف

10. دکمه اطلاع رسانی ایرادات (راننده به نسبت دفعات فشردن این دکمه، ایرادات فنی  را گزارش می‎دهد)

11. محدود کننده سرعت

12. ذخیره سازی نیرو

13. دکمه برقراری ارتباط رادیویی با مهندس تیم

14. توقف در پیت استاپ

15. کنترل کلاچ

16. هماهنگی با مارشال

17. تنظیم دیفرانسیل

18. حالت اولیه تنظیمات دیفرانسیل

19. تنظیم دیفرانسیل

20. کروزکنترل

21. انتخاب حالات بالچهها، دور موتور و غیره

22. تنظیم تایرها

23. تنضیمات اولیه بالچه جلو

24. تنظیمات پدال

25. مخلوط سوخت

26. پدال‎های پشت فرمان بالا

27. پدال‎های پشت فرمان پایین

28. کلاچ

 

بهترین ماشین های جهان در پلیس دبی:

منبع: عصرایران 

 خودروهایی چون فراری FF، مرسدس بنز SLS AMG، ب‌ام‌و M6 گرن کوپه، برابوس B63S، نیسان GT-R، مک لارن MP4-12C، آئودی R8، بنتلی کانتیننتال و بوگاتی ویرون دیده می‌شوند. 

به گزارش عصر خبر، پلیس دبی به‌واسطه در اختیار گرفتن یک دوجین از خودروهای سوپراسپرت درجه یک و گران‌قیمت، بسیار به خود می‌نازد. 
 
بهترین ماشین های جهان در پلیس دبی (+عکس و فیلم)
 
 از آنجا که حضور چنین خودروهایی در ناوگان پلیس، بیشتر برای تبلیغات و جلب توجه می‌باشد، هر از چند گاهی اخبار اضافه شدن یک خودروی جدید به این مجموعه منتشر می‌گردد و این بار نیز یک کلیپ جدید با نمایش این خودروها در خیابان‌های دبی، همین منظور را دنبال می‌کند.
 
بهترین ماشین های جهان در پلیس دبی (+عکس و فیلم)

با دیدن این کلیپ ممکن است صحنه‌هایی از فیلم‌های سریع و خشن (Fast and Furious) تداعی شود. در این ویدئو، خودروهایی چون فراری FF، مرسدس بنز SLS AMG، ب‌ام‌و M6 گرن کوپه، برابوس B63S، نیسان GT-R، مک لارن MP4-12C، آئودی R8، بنتلی کانتیننتال و بوگاتی ویرون دیده می‌شوند. 
 
بهترین ماشین های جهان در پلیس دبی (+عکس و فیلم)
 
البته خودروهای دیگری نیز در ناوگان پلیس دبی وجود دارند که در این کلیپ دیده نمی‌شوند. 
 
بهترین ماشین های جهان در پلیس دبی (+عکس و فیلم)
 
 آستون مارتین One-77، لامبورگینی اونتادور، فورد موستانگ، شورولت کامارو، مرسدس بنز SL 63 AMG، لکسس RC F و رنو توئیزی از این جمله‌اند.
 

منتخب تصاویر تبلیغات خودروها در 2014:

منبع: متمم

 

همیشه وقتی از تبلیغات صحبت میشود، بلافاصله مسئله خلاقیت هم به میان می آید. البته بارها از لحاظ علمی این مسئله مورد بحث و مطالعه قرار گرفته و نشان داده شده است که خلاقیت بیشتر در تبلیغات، الزاما به فروش (یا هر نوع پاسخ عملی بیشتر) منتهی نمیشود. عموما مثال می زنند که سیگاریها، با دیدن تبلیغات خلاقانه ضد سیگار، لبخند میزنند و لذت می برند و سپس با روشن کردن یک نخ سیگار، میکوشند این لذت را تکمیل کنند.

یا تبلیغات زیبای اپل که در بسیاری از گوشیهای اندرویدی وجود دارد و طرفداران اندروید، با لذت آنها را به یکدیگر نشان می دهند. یا مردم ما که همه از رقابت کوکا و پپسی حرف میزنند و کلیپ های تبلیغاتی متعددی درباره رقابت آنها دیده اند و می بینند، اما در نهایت در رستورانها، «نوشابه مشکی» سفارش میدهند!

اما به هر حال، حرف زیبای اگیلوی را هم به خاطرداشته باشیم که «تبلیغات وظیفه دارد چشم نواز و روح نواز هم باشد. باید تلاش کنیم حتی کسی که مصرف کننده محصولات و مشتری هدف آن نیست، از دیدن تبلیغات لذت ببرد و آن را قسمت آزاردهنده برنامه های تلویزیون و صفحات روزنامه ها و مجلات نبیند. مخاطب تبلیغات، مثل یکی از اعضای خانواده ی ماست و باید تلاش کنیم لذت و رضایت را هم تجربه کند».

تبلیغات زیر، نمونه هایی از تبلیغات دوست داشتنی و خلاقانه خودروها در سال ۲۰۱۴ میلادی به انتخاب متمم هستند. اینکه این تبلیغات چقدر در برندسازی برای خودروها موفق بوده اند، باید مطالعه شود و نمیتوان بدون اطلاعات درموردش نظر داد. اما باور متمم بر این است که لااقل بر اساس معیار اگیلوی، دیدن آنها حتی برای کسی که مشتری آنها هم نیست، میتواند لذتبخش باشد.

راستی برای اعلام انتخاب سرآشپز، دچار مشکل شدیم. مزدا و میتسوبیشی را به یک اندازه دوست داشتیم. شما چطور؟

 

۱-مرسدس بنز( Mercedes Benz)

 

mercedes-motamem-org2-prints-ads

 

 

mercedes-motamem-org3

 

۲-هوندا( Honda )

honda-motamem-org2-prints-ads

 

 

۳-بی ام دابلیو( BMW)

 

BMW-print-ads-motamem-org

 

 

 

bmw_6-series_gran_coupe_advertising-motamem-org

 

۴-آئودی(Audi)

 

audi-motamem-org1-prints-ads

 

 

 

audi-motamem-org2-prints-ads

 

 

۵-مزدا(Mazda )

 

mazda-motamem-org1-prints-ads

 

 

۶-نیسان(Nissan)

 

neissan-prints-motamem-org-ads

 

 

neissan-print-ads-motamem-org

 

 

۷-پورشه(Porsche)

 

porche-motamem-org2-prints-ads

 

8-فورد( Ford)

 

FordKeySkyline-prinads-motamem-org-small1

 

 

۹-جیپ(Jeep)

 

jeep-print-ads-motamem-org

 

 

jeep-print-ads-motamem-org2

 

 

 

۱۰-میتسوبیشی پاجرو(Mitsubishi Pajero)

 

mitsubishi-pajero-rhino-small-53977

 

 

 

mitsubishi-pajero-horse-small-73544

 

 

۱۱-پژو(Peugeot)

 

peugeot-motamem-org1-prints-ads

 

 

peugeot-motamem-org2-prints-ads

 

 

۱۲- هامر(Hummer)

 

hummer-motamem-org1-prints-ads

 

 

hummer-motamem-org2-prints-ads

 

 

 

فراری 488 GTB جانشینی برای 458 ایتالیا:

عصرایران؛ محمد مهدی حیدرپور - خودرو دوست داشتنی فراری 458 ایتالیا طی سال جاری میلادی به پایان راه خود می رسد و بر همین اساس جانشین آن از سوی فراری معرفی شده است: فراری 488 GTB مدل 2016. 

 

فراری 488 GTB 2016

 

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، فراری488 GTB به پیشرانه 3.9 لیتری توربوشارژردار 8 سیلندر خورجینی مجهز شده که توانایی تولید 660 اسب بخار نیرو و 560 پوندفوت گشتاور را دارد. یک جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه نیروی پیشرانه را به چرخ ها منتقل می کند. بر همین اساس، اسب وحشی جدید فراری تنها طی 3 ثانیه سرعت خود را از صفر به 96 کیلومتر در ساعت رسانده و طی 8 ثانیه نیز از مرز 200 کیلومتر در ساعت عبور می کند. در نهایت، فراری488 GTB توانایی دستیابی به بیشینه سرعت 334 کیلومتر در ساعت را دارد. 

 

فراری 488 GTB 2016

 

فراری با ارتقا سامانه کنترل لغزش جانبی امکان عبور هرچه بهتر از پیچ ها و فرمان پذیری دقیق‌تر خودرو را فراهم کرده است. فراری 488 GTB از طراحی آیرودینامیک‌تری سود می برد که از ویژگی های آن می توان به چراغ های جلو جدید، ورودی هوای بزرگ سه قسمتی و دو ورودی هوا یکپارچه شده روی درپوش پیشرانه اشاره کرد. ورودی های هوایی که پشت درها قرار گرفته اند به خنک سازی پیشرانه فراری 488 GTB کمک می کنند و در قسمت عقب شاهد به روز رسانی هایی مانند چراغ های LED جدید و سپر جدید هستیم.

 

فراری 488 GTB 2016

 

تغییرات صورت گرفته در داخل فراری 488 GTB محدود بوده و می توان به صندلی های باز طراحی شده، سوئیچ های جدید و سیستم سرگرمی‌اطلاعاتی بهبود یافته اشاره کرد.

فراری 488 GTB به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو ژنو که در ماه مارس برگزار می شود، معرفی خواهد شد. 

 

فراری 488 GTB 2016

 

 

فراری 488 GTB 2016

 

 

فراری 488 GTB 2016

 

 

فراری 488 GTB 2016

 

 

فراری 488 GTB 2016

 

 

فراری 488 GTB 2016

 

 

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان:

نیسان طی نمایشگاه خودرو دیترویت 2015 از نسل جدید وانت تایتان رونمایی کرد. نیسان تایتان 2016 برای نخستین بار به پیشرانه 5 لیتری کامینز توربو دیزل مجهز شده است. این پیشرانه هشت سیلندر خورجینی توانایی تولید 310 اسب بخار نیرو و 555 پوندفوت گشتاور را دارد.

عصرایران؛ محمد مهدی حیدرپور - نیسان اخیرا اطلاعات بیشتری را درباره توربوشارژر دو مرحله ای که در پیشرانه جدید تایتان XD کامینز به کار گرفته خواهد شد را منتشر کرده است. این سیستم از یک آرایش ترتیبی (سکوئنشال) با یک توربوشارژر کوچک‌تر بهینه سازی شده برای جریان هوای کم و یک کمپرسور بزرگ‌تر برای جریان خروجی اگزوز بیشتر استفاده می کند. 

 

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

 

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، با اینرسی پایین‌تر، واحد کوچکتر می تواند سریع‌تر کار کرده و به میزان قابل توجهی زمان تاخیر در پیشرانه های توربوشارژدار را کاهش دهد. در همین حال، کمپرسور بزرگ‌تر به حداکثر رساندن نیرو در دورهای موتور بالا را موجب می شود.

سیستم M2 از شرکت کامینز توربو تکنولوژیز به عنوان واحد کنترل جریان هوا بین دو توربوشارژر عمل می کند. یک دریچه چرخشی دارای پتنت گازهای خروجی را به سوی کمپرسورها یا بخش های بای‌پس هدایت می کند. 

 

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

 

نیسان طی نمایشگاه خودرو دیترویت 2015 از نسل جدید وانت تایتان رونمایی کرد. نیسان تایتان 2016 برای نخستین بار به پیشرانه 5 لیتری کامینز توربو دیزل مجهز شده است. این پیشرانه هشت سیلندر خورجینی توانایی تولید 310 اسب بخار نیرو و 555 پوندفوت گشتاور را دارد. پیشرانه مذکور تنها در مدل تایتان XD به کار گرفته می شود. 

 

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

 

پیشرانه توربو دیزل تایتان XD از بلوک سیلندر گرافیت آهن فشرده، میل لنگ فولادی ریخته گری شده، و پوشش دریچه کامپوزیتی برای دستیابی به مجموعه ای بادوام و سبک وزن سود می برد. توربوشارژر دو مرحله ای کامینز M2 برای عملکرد خوب و دقیق در سرعت های کم و زیاد پیشرانه پیکربندی شده است.

 

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

 

 

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

 

 

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

 

 

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

 

 

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

 

 

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

 

 

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

 

 

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

 

 

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

 

 

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

 

 

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

 

 

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

 

 

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

 

 

چراغ‌های مفهومی ب‌ام‌و :

عصرایران؛ محمد مهدی حیدرپور - پیش‌تر ب‌ام‌و پیش نمایشی از طرح خود پیرامون چراغ های خودرو در آینده را ارائه کرده بود اما طی نمایشگاه سی‌ای‌اس 2015 برای نخستین بار از طرح مفهومی "چراغ های نمادین M4" رونمایی کرد. این ایده حول محور فناوری نوآورانه چراغ جلو لیزری ب‌ام‌و شکل گرفته است که اخیرا به صورت یک بروز رسانی اختیاری برای مدل i8 هیبرید به همراه چراغ های عقب OLED ارائه شده بود. 

چراغ‌های مفهومی ب‌ام‌و

 

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، با استفاده از چندین دیود لیزر آبی و فیلترهای فسفری فلورسنت، چراغ های جلو لیزری می توانند چنان پرتوهای نوری با تمرکز بالا ایجاد کنند که روشنگر جاده تا فاصله 594 متری باشند. همانند بسیاری سیستم های روشنایی دیگر، طرح مفهومی چراغ های نمادین به طور فعال بخش های مشخصی از الگوی نور را محدود می کند تا در دید خودروهای جلو و ترافیک در حال حرکت اختلال ایجاد نشود. 

 

چراغ‌های مفهومی ب‌ام‌و

 

سیستم روشنایی نسل بعد ب‌ام‌و ایده چراغ جلو فعال را بیش از پیش ارتقا داده و به همراه دوربین های فروسرخ و سیستم های کمک رانندگی دیگر عمل می کند. اگر خودرو یک فرد یا حیوان را در نزدیکی یا روی جاده شناسایی کند چراغ های جلو می توانند نسبت به تهدید ایمنی با پرتو باریکی از نور هشدار دهند. 

 

چراغ‌های مفهومی ب‌ام‌و

 

هنگامی که خودرو به یک ورودی باریک نزدیک می شود چراغ های جلو می توانند دو نوار نور را روی سطح جاده روشن کنند تا برآورد مسیر پیش رو امکان پذیر شود. اگر سیستم عدم امکان عبور از مسیر باریک را تشخیص دهد به صورت شنیداری و دیداری به راننده هشدار می دهد. 

 

چراغ‌های مفهومی ب‌ام‌و

 

از سوی دیگر، چراغ های عقب OLED بیش از یک بروز رسانی تکاملی در مقایسه با چراغ هایLED ترمز و سیگنال محسوب می شوند. در همین راستا، تعداد زیادی عناصر مستقل می توانند پیکربندی شده تا چراغ های قرمز و کهربایی در الگوها و آرایش های مختلف شکل بگیرند. شرکت ب‌ام‌و تاکنون جزئیات دقیق درباره طرح های تولید سیستم های روشنایی نسل بعد در خودروها را ارائه نکرده است. 

 

چراغ‌های مفهومی ب‌ام‌و

 

 

چراغ‌های مفهومی ب‌ام‌و

 

 

چراغ‌های مفهومی ب‌ام‌و

 

 

ماشین فورد اف 150 سال 2015 :

عصر ایران - فورد اف 150 سال 2015 ساخت کشور آمریکا است. 

 

 

محبوبترین شاسی بلند آمریکا:

منبع: پول نیوز 

پول‌نیوزتازه ترین عضو خانواده پرفروش ترین خودروی آمریکا طی بازه زمانی32 ساله به زودی وارد بازار می شود. فورد F-150 با 600 اسب بخار برای بسیاری از مردم آمریکا بیشتر از آنکه یک خودرو باشد، کامیونی کاربردی است.

تقریبا همه آنهایی که صنعت خودرو در آمریکا و علاقه مردم این کشور به مدل های مختلف را دنبال می کنند این نکته را قبول دارند که F-150 بازتولید موفقیت آمیز یکی از محبوب ترین سری خودروهای تولید شده در تاریخ این کشور است.

ساختار سرسختانه همراه با قابلیتهای هوشمندانه این خودرو را به نماد کامیونهای کوچک آینده نیز تبدیل کرده است.

این خودرو تازه ترین عضو خانواده سری محصولات F شرکت فورد است که برای 37 سال متوالی پرفروش ترین شاسی بلند کامیونتی آمریکا و پرفروش ترین خودروی این کشور برای 32 سال بوده است.
 
محبوبترین شاسی بلند آمریکا (+عکس)

در ساخت این خودرو از مستحکم ترین فولادها استفاده شده تا نه تنها استحکام آن بالا باشد بلکه وزن کلی خودرو چندان قابل توجه نباشد.

مهندسان فورد از نوعی آلیاژ مورد استفاده در ساخت سیستم های فضایی در قسمتهای مختلف بدنه این خودرو بهره گرفته اند تا اعتبار بیشتری به محصول جدید این شرکت ببخشند.

نکته جالب توجه نحوه آزمایش این خودرو است. فورد برای اینکه خیالش از هر بابت راحت باشد از علاقمندان به این خودرو خواسته تا با حضور در تأسیسات ویژه آزمایش محصولات این شرکت سوار بر آن شده و هرچقدر که می خواهند F-150 رانندگی کنند، آزمونی که ممکن است مجموعا تا 16 میلیون کیلومتر هم به طول انجامد! فورد این نوع آزمایش ها را "شکنجه" عنوان کرده است.

همچنین این محصول جدید در شرایط مختلف دمایی، از منهای 20 تا 120 درجه فارنهایت مورد آزمایش قرار می گیرد تا رفتار خودرو در سخت ترین شرایط جوی نیز قابل پیش بینی باشد.

از جالب ترین نوآوری های این خودرو می توان به دوربین بدنه آن اشاره کرد. نصب دوربین 360 درجه در بدنه خودرو این امکان را به راننده می دهد تا اشراف کاملی به محیط اطراف داشته باشد.

این خودرو با موتوری به گنجایش 5 لیتر از نوع 6 سیلندر بوده و از توان قابل توجه 600 اسب بخاری نیز برخوردار است.
 
محبوبترین شاسی بلند آمریکا (+عکس)

محبوبترین شاسی بلند آمریکا (+عکس)
 

جدیدترین قایق تفریحی کروز :

منبع: عصر ایران 

سابسی دارای یک موتور دیزل الکتریک و یک ژنراتور است؛ این قایق بزرگ می‌تواند با سرعت 36 کیلومتر در ساعت حرکت کند و دارای فرودگاه برای هلیکوپتر است.
فارس: «سابسی» یک قایق بزرگ و لوکس کروز با ویژگی های خاص است که به منظور غواصی و تفریح روی دریا ساخته شده است.

Subsee «سابسی» مفهومی از قایق است که برای گردش‌های دریایی و غواصی طراحی شده است؛ این قایق بزرگ لوکس کروز یک شناور تفریحی به طول 69 متر و عرض 30 متر است و قادر است در مسیرهای شیب دار و مناطق دشوار بدون هیچ مشکلی حرکت کند؛ ساختار آن به منظور سرعت بیشتر طراحی شده است.

سابسی دارای یک موتور دیزل الکتریک و یک ژنراتور است؛ این قایق بزرگ می‌تواند با سرعت 36 کیلومتر در ساعت حرکت کند و دارای فرودگاه برای هلیکوپتر است.

سابسی توسط استودیو طراحی Sylvian Viau Design طراحی شده است.
  • محمد محامد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی